- og tak for et godt arrangement.
Igennem flere måneder, havde jeg glædet mig til at deltage i Region
Nordsjællands 25-års jubilæums-week-end, men som tiden nærmede
sig, stod det klart, at jeg kun ville få tid at besøge arrangementet
om søndagen.
Efter et solidt morgen-foder, begav jeg mig nordpå, for at ankomme til Land Rover-landet i Høvelte, søndag kl. 0900.
Efter at være blevet budt velkommen af regionslederen, begav jeg mig ud i terrænet som den – foreløbig – eneste bil i mudderet.
Jeg fik senere forklaringen på, hvorfor jeg var alene på dette tidspunkt; jubilæumsfesten aftenen før, havde – på alle måder – levet op til forventningerne, så der var lidt (kun lidt) mathed i koderne på dette tidspunkt.
Der gik imidlertid ikke ret lang tid, før et par Land Rovere udviste stor aktivitet.
Det var repræsentanter for arrangementsledelsen, der var i gang med at sætte baner til dagens trial-konkurrencer, og her så jeg for første gang noget – for mig – nyt.
Første bane blev indrettet således, at de fremmødte Freelander’s kunne finde udfordring i at deltage, hvad de også gjorde.
Kl. 1000 startede konkurrencerne, og de varede ved, til langt over frokost.
For os der ikke deltog i konkurrencerne, var der rigelige muligheder for at dyrke vores hobby, enten ved frikørsel eller almindelig rover-hygge.
- eller man kunne tage sig en god snak med de leverandører til Land Rover-folket, som også var mødt op for at give en hånd med, således at det hele arrangement kom til at fremstå som en harmonisk helhed, med alle Land Rover-modeller og –interesser repræsenteret.
For mit eget vedkommende, er jeg ved at udvikle på en køreteknik efter eget hoved: At passere så vanskelige spor og forhindringer som muligt, på en sådan måde, at efterfølgende soignering kan begrænses til anvendelse af en haveslange.
Ved 13-tiden begyndte de første deltagere at pakke sammen, skifte hjul, soignere og hvad der ellers forekommer, efter en god week-end sammen med lidelsesfæller.
På min vej hjem til Sydsjælland havde jeg rig lejlighed til at gennemtænke mine oplevelser, herunder hvorfor de var så positive.
Svaret er enkelt: Arrangementsledelsen.
Arrangementsledelsen var velforberedt, havde en plan (som blev fulgt) og de enkelte medlemmer af arrangementsledelsen var engageret og opsat på, at deltagerne skulle have en god oplevelse; uanset hvilken Land Rover de måtte være kørende i, eller hvorvidt det var klubmedlemmer eller leverandører til Land Rover-folket.
Lad derfor denne artikel være udtryk for en honnør for denne indsats.
Med venlig hilsen
Poul Helmer Larsen